Trenta webcamSIEN

Kontakti
 Zahvale
Triglav / dolina Triglavskih jezer

OPOZORILO: V zimi 2009 je snežni plaz uničil Tržaško kočo na Doliču in je do nadalnjega ni možno uporabljati. Predlagamo, da za prenočevanje uporabite Dom Planika pod Triglavom.

Vzpon na Triglav iz doline Trente spada med najkrajše dostope, a kljub temu zahteva dobro fizično kondicijo in poznavanje gibanja v gorskem svetu. Še posebej takrat, kadar vremenske razmere niso najugodnejše.

Predlagana pot je krožna, prične in konča se v dolini Zadnjice in traja 3 dni s prenočevanjem v planinskih kočah.

Zadnjica – Tržaška koča na Doliču
Pot se prične v dolini Zadnjice in vodi po udobni mulatjeri v smeri proti Luknji. Po dobri uri hoda iz zatrepa doline zavije na desno proti Tržaški koči na Doliču (2151 m). Koča stoji na sedlu med Kanjavcem in masivom Triglava, ponuja pa lep razgled na gorske verige, ki obkrožajo dolino Trenta. Koča je predvsem v poletnih mesecih zelo obiskana, saj stoji na pomembnem križišču planinskih poti.

Dostop: Z glavne ceste Vršič – Bovec na ovinku št. 50 (v vasi Trenta), zavijemo v dolino Zadnjice. Z označenega parkirišča sledimo cesti na desni strani, ki nas pripelje do zatrepa doline. Od tu se pot spremni v mulatjero, ki vodi proti Luknji in proti sedlu Dolič.

Čas: Od parkirišča do Tržaške koče na Doliču potrebujemo 4.00 h hoje. Višinska razlika: 1.500 metrov

Tržaška koča na Doliču – Triglav
Od koče nas najprej popelje mulatjera na zakraselo planoto Triglavski podi, od tam pa čez melišča do zahtevnejšega dela vzpona, ki je zavarovan z jeklenicami in klini. Pot se priključi poti iz Planike. Čez južna skalna pobočja Triglava se preko grebena vzpnemo na vrh.
Z vrha Triglava se spustimo po isti poti nazaj do Tržaške koče, kjer prenočimo.

Čas: Od Tržaške koče na Doliču do vrha Triglava je 2.30 h hoje. Višinska razlika: 713 m.

Tržaška koča na Doliču – dolina Triglavskih jezer
Od Tržaške koče na Doliču nadaljujemo pot v smeri proti Hribaricam, oziroma proti Velemu polju. Ob vznožju Kanjavca se na levo odcepi pot proti Velemu polju in Planiki, naša pot pa vodi desno proti prevalu Čez Hribarice, ki leži med Kanjavcem in Mišeljskim Koncem. Pred nami je planota Hribaric, od koder se s sedla med Poprovcem in Vršaki spustimo do razpotja pri Zelenemu jezeru. Desno vodi pot proti Prehodavcem, mi pa nadaljujemo naprej v dolino Triglavskih jezer do koče (1685), ki leži ob Dvojnem jezeru. Nad dolino se na levi strani dvigujejo stene Zelnaric in Tičaric.
Dolina Triglavskih jezer predstavlja osrčje Triglavskega narodnega parka in je kot njegovo prvo območje zavarovano vse od leta 1924.

Čas: Od Tržaške koče na Doliču do Koče pri Triglavskih jezerih je 2.30 – 3 h hoje. Višinska razlika: spustimo se za 460 m.

Koča pri Triglavskih jezerih – Zasavska koča na Prehodavcih
Od Koče pri Triglavskih jezerih se po isti poti vrnemo do Zelenega jezera in mimo Rjavega jezera proti Prehodavcem oziroma Zasavski koči. Pot vodi preko kraškega sveta do slemena, od koder se odpre eden najlepših razgledov v Julijskih Alpah. Do Zasavske koče je še nekaj minut hoje. Prenočimo v koči.

Čas: Od Koče pri Triglavskih jezerih do Zasavske koče na Prehodavcih je 2.30 h hoje. Višinska razlika: 380 m.

Zasavska koča na Prehodavcih – dolina Zadnjice (varianta: čez Trebiški dol v Trento)
V dolino Trenta se od Zasavske koče lahko spustimo po dveh poteh. V obeh primerih se pot najprej spusti čez meliščna in travnata pobočja, dokler po slabi uri hoda ne dosežemo razpotja.
Prva pot zavije desno in nas pripelje na izhodišče naše ture: na parkirišče v dolini Zadnjice.
Če pa nam vračanje točno na izhodišče ni tako pomembno, lahko izberemo tudi levo pot, ki nas večinoma po gozdni poti pripelje na Log v Trenti.

Dolina Zadnjice
Na razpotju zavijemo desno na sedlo Čez Dol, od koder se po grušču spustimo proti dolini. Pot ponuja lep razgled na zatrep doline Zadnjice in Luknjo ter okoliške stene.
V zatrepu doline pridemo do gozdne ceste, po kateri se spustimo do parkirišča v dolini Zadnjice.

Čas: do parkirišča potrebujemo 2.30 h hoje. Višinska razlika: spustimo se za 1.400m.

Trebiški dol
Na razpotju zavijemo levo proti udobni stezi mimo lovske koče, tik za tem se spustimo v gozd. Mulatjeri sledimo mimo opuščenih planin Trebiščina, Lepoč – kjer prečkamo potok – ter opuščene prestaje Krotica. Pod slednjo pridemo do prvih počitniških hišic, nekoliko nižje pa na gozdno cesto, ki nas pripelje v dolino. Po glavni cesti v nekaj minutah pridemo Na Log v Trenti.

Čas: do Loga v Trenti potrebujemo 3.30 h hoje. Višinska razlika: spustimo se za 1.400m.

Triglav

Pot se dviguje iz doline Zadnjica

Dolina Triglavskih jezer

Triglavska roža

Kraljestvo Zlatoroga

Hrana in namestitev

Tržaška koča na Doliču je odprta v sezoni in ponuja hrano ter pijačo in namestitev v sobah in na skupnih ležiščih. Koča nima oskrbe s pitno vodo!

Koča pri Triglavskih jezerih je odprta v sezoni in ponuja hrano ter pijačo in namestitev v sobah in na skupnih ležiščih.

Zasavska koča na Prehodavcih je odprta v sezoni in ponuja hrano ter pijačo in namestitev v sobah in na skupnih ležiščih.

Sredi poti med cerkvico in Informacijskim središčem TNP je Kamp Trenta, ki poleg kampirnih mest ponuja tudi hrano in pijačo ter namestitev v sobah. Kamp je opremljen tudi za oskrbo avtodomov z vodo in elektriko ter z urejenim izpustom odpadnih vod.

Na Logu v Trenti je več zasebnih ponudnikov namestitev: Zorč Alojz, Kravanja Zvonko, Hosner Slavka ter namestitve v sobah in apartmajih Triglavskega narodnega parka. Informacijsko središče z dvorano omogoča organizacijo različnih delavnic in konferenc.

Na Logu v Trenti, ob glavni cesti pred Informacijskim središčem je trgovina Erna.

Ob Informacijskem središču TNP je v sezoni odprta okrepčevalnica Kamba.

Od Informacijskega središča, kakih 500 metrov v smeri proti Bovcu, je Gostilna Metoja, ki poleg hrane in pijače ponuja tudi namestitve v apartmajih.V neposredni bližini gostišča je možna namestitev v apartmajih in sobah na Ekološki turistični kmetiji Pri Plajerju, v kampu Triglav ter apartmajih Mija.